söndag, mars 27, 2011

Konferensresan...

... heter ett program på Kanal5 men det är också rubriken på detta blogginlägg. Vår lilla
resa till Margaretetorps Gästgifvaregård innehöll dock inte tillräckligt med smaskigheter
för att göra sig som dokusåpa, långt ifrån. Men den innehåll en jämrans massa mat. Mat
mat och mat. Och så lite mat. Plus, som avslutning, lite mat också... om utifall vi skulle vara hungriga.

Det började på torsdagskvällen med en 3-rätters middag. Till vänster ser ni blandkostarnas
mat och till höger min vegetariska variant.



Köttet var tydligen hjortfilé, något som många inte ätit tidigare. Jag fick en potatiskaka
med syrade tomater och lite andra grönsaker.

Efter middagen var det dags för den första fika-stunden av typ femtioelva.


Resten av kvällen blev det bara flytande föda för min del ;-)

På fredagen blev det såklart stor frukostbuffé, jag nöjde mig med kokta ägg och en tallrik fil med solrosfrön. Bara 1½ h senare var det... ja just det... fika! Igen. Och när denna nyss landat i magen var det dags för lunch. Lunchen serverades i form av en buffé med salladsbord, kallskuret, varmrätter och dessertbuffé. Här är bordsgrannens _första_ tallrik:


Och här är min första, som sen följdes av en andra med samma ingredienser plus
potatisgratäng på:


En liten del av dessertbordet, återigen var det bordsgrannens mat jag fotograferade.
Det var tydligen nån hallonkrämvariant med vaniljtjosan...


På eftermiddagen blev det... ja gissa! Jo, fika. Igen. Såklart.

När konferensen väl var slut kunde man ju tro att det skulle vara en ände på frosseriet. Men nejdå, man behöver ju färdkost också! En liten glass i Glumslöv t ex.


Såna här tripper är inget för en viktminskare.

Gjorde vi inget annat än att äta?? Joodå, men det återkommer jag till i nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...