torsdag, december 23, 2010

Nu så: EFIT onsdag 22 december.

Bättre sent än aldrig, visst?

EFIT = Ett Foto I Timmen

Uppstigning och snabbdusch kl 8. Kaaaaaaaaallt! Och fi bubblan vad pigg jag var! Not...


Lite varmare och lite piggare klockan 9.


Klockan 10 var det dags att bege sig mot kyrkan där begravningsgudstjänsten skulle äga rum. Peter skrapade, sopade och förberedde bilen...


... medans jag pockade väskan full med nödproviant: vatten, medicin och näsdukar.


Klockan 11 och 12 var vi i kyrkan, så jag bidrar med ett par foton tagna på vägen dit istället. Det var en väldigt vacker förmiddag.




Ungefär klockan ett anlände vi till Smygehuk och Smyge Havsbad där det bjöds in till god mat och dryck och en minnesstund.


Två timmar senare gav vi oss iväg därifrån, Simon med en stor påse kapsyler som han lyckats få av servitriserna. Kunde han inte fått för sig att samla på typ pengar istället?


Klockan 16 var jag i fart med lite städning och julklappsfixning. Sånt måste ju också göras.


Granen var intagen men o-klädd kl 17. Granen som jag inte fick vara med och välja ut. Det KAN bara sluta illa...


Oj, vi hade visst glömt tända fjärde ljuset i söndags. Men som sagt: bättre sent än aldrig. Kl 18:


Kl 19 hade vi fått besök av Thomas som mös med Simon...


... medans Peter kämpade med ljusslingan i granen.


Kl 20 hade jag klätt färdigt granen men blev INTE nöjd.


Men trött som jag var, som här kl 21, så orkade jag inte ens bry mig. Och strax var det godnatt!


Slut för denna gången.

3 kommentarer:

Mona sa...

Vilken kul grej att ta ett foto i timmen. Ska jag nog oxå göra nån gång om jag får sno din grej?

Jätte fin gran, fin form på den!

Jennie sa...

Inte "min" grej ;-) Kolla in EFIT-hemsidan www.ettfotoitimmen.se

Kul att du tittade in!

Annika sa...

kikar in på din EFIT, beklagar sorgen
hoppas det gick bra
God Fortsättning

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...