tisdag, december 21, 2010

Ibland är livet elakt.

Jag har redan beklagat mig tidigare i bloggen om hur svåra sjukdomsbesked och dödsbud avlöst varandra sen i våras och mitt i detta har det varit utredningar kring lillfis och hans lite svårpusslade problematik. För några veckor sedan höll det inte längre och jag klappade ihop... Inte tog det slut där, lägg till ett dödsbud till och en pappa som blivit sjuk och ligger inne sen i fredags natt. Julefrid, vad är det?

Nåja, jul blir det i alla fall, vi flyttade julaftonsfirandet hit så att mamma slipper dra med det själv och OM pappa hinner komma hem från sjukan så kan de avlägsna sig när han inte orkar mer. Och jag har varit riktigt duktig på att delegera faktiskt. Pepparkaksbaket t ex, det tog Peter och Simon hand om.







Lagom till julveckan kom snön åter till Skåne efter att nästan helt ha töat bort förra helgen. Medans mamma hälsade på pappa på sjukhuset i lördags traskade vi hem till dem för att skotta. Och ofta tycker jag att det är synd att vår garageuppfart är så liten att bara en bil får plats, men vid detta tillfället var jag glad att vi INTE har lika stor som mamma och pappa ;-)





Idag, skolavslutningsdagen, skulle granen kläs. Men jag hamnade i sängläge så barrträdet får pyntas imorgon i stället. Efter lite vila orkade jag dock både göra vegetariska julbollar...


... och mörk och ljus rischoklad.





Julölen kanske hjälpte till :-D


Imorgon blir det EFIT igen. På rätt dag. Men inte hela dagen. Den del som kommer att ägnas åt begravning får allt vara EFIT-fri...

1 kommentar:

Marlene sa...

Många värmande kramar till dig på denna dag!!

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...