tisdag, november 16, 2010

Igår briserade bomben.

Jag har övergett veganismen! http://www.thescubasite.com

Jo, det är sant. Och egentligen är det inte så dramatiskt. Övertygelsen att inte äta kött och fisk är stark, mycket stark. När det gäller mjölkprodukter och ägg har den inte alls varit lika stark, i synnerhet inte när det gäller äggen. Och jag har därför också hela tiden tillagat sådan mat till familjen och andra, till skillnad från det där med kött då som jag inte befattar mig med på det sättet. Och nu kände jag mig tvungen att sätta övertygelsen emot det faktum att min kamp mot vikten kan underlättas rejält av att tillägga i synnerhet ägg till min kost. Ägg är ett finemanglivsmedel för en tränande och viktminskande människa, bra näring i smart förpackning, och även quorn som annars går bort p g a sitt innehåll av äggvita funkar bra. Och den tävlingen var övertygelsen inte tillräckligt stark för att vinna. Därför är jag nu "bara" lakto-ovo-vegetarian. För ett tag framöver i alla fall. I de fall mjölkprodukterna är lätta att ersätta med vegetabioliska alternativ kommer jag dock fortsätta att göra det. Vegetabilisk "gräddfil" och yoghurt t ex går lika bra som den från kossan... Keso och kesella bl a är däremot svårare att ersätta men är bra produkter när man försöker äta sunt och proteinrikt. dessutom kan jag nu äta mjukglass. Bara en sån sak thescubasite.com

Så nu är jag både blond och ickevegan, ni känner kanske snart inte igen mig?!
facebook smileys

Och så har jag
hembloggat också förresten...

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...