onsdag, april 14, 2010

Vårhatare...

... vill jag inte kalla mig, det vore att ta i. Men våren är inte min favorittid på året om man säger så. Förrutom det där med pollen som jag redan svurit över för ett tag sedan i bloggen så störs jag av alla förväntningar som våren bär med sig. Man förväntas vara sådär hurtigt glad och pigg och bekymmeslös och fräsch och härlig bara för att temperaturen klättrar en god bit över nollan och träden börjar knoppas. Men jag är väl samma Jennie som jag brukar? Inte fy skam det heller förståss, men det får liksom räcka där.

Men jag har i alla fall gjort något vårigt idag: köpt fröer till mina odlingslådor. Om det inte behagar spöregna eller storma till helgen får det bli en trädgårdshelg helt enkelt. Jag tar hand om sådden och blomlådorna och sånt medans Peter kör grovjobbet. I alla fall om jag får bestämma...

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...