söndag, mars 07, 2010

EFIT lördag 6 mars.

Yepp, dags för EFIT igen.

I torsdags kom denna bloggare hem från jobbet med rejäl feber och var på EFIT-dagen inte helt kurerad, men lite rörelse och frisk luft lockade. Dessutom började munsåren avisera sin ankomst och medicinen var slut. Så jag beslöt vid 11-tiden att ta mig in till sta´n.


Vid 12-snåret hade jag masat mig upp ur sängen och fixat en stärkande smoothie.


Några droppar smink senare och med ett vårtecken i form av den orange västen på såg jag kanske nästan frisk ut kl ett.


Inne på torget hade torghandeln börjat lida mot sitt slut när jag kom dit kl 14, många hade redan packat ihop. Inte mycket snö kvar heller....


Knappt hann jag komma in till sta´n förrän jag sprang på kompisen T som skulle käka lunch nånstanns, så efter en sväng inom Apoteket gjorde jag honom sällskap på Wok House kl 15. Utan att ha kameran med mig dock. Men min mat var nåt liknande detta, stekt/wokat ris med grönsaker och tofu:


Timmen senare var jag inne på ICA Maxi och tog inget foto där nej...

... däremot när jag strax före kl 17 satt i bilen på väg hem igen och tittade ut över havet som senast jag körde förbi det var täckt av is.


Inspirerad av lunchen beslöt jag att fixa asieninspirerad wok till middag också, och här kl 18 var de flesta ingredienserna samlade:


Resultatet timmen därpå:

Fast min tallrik var utan svamp. Såklart.

Klockan var här snart 20 och snillen spekulerade. Om vad? Fråga inte....


Sen var det ju Melodifestival, och jag är glad att ha fått stifta bekantskap med dessa tjejer:


Nu gick det inte riktigt som jag hoppats. Om vi säger såhär: Pernilla Wahlgren är inte min kopp te. För att försöka sätta det hela i lite perspektiv satte jag mig kl 22 och kollade vad jag skulle få för ekonomi om jag läste till Specialpedagog som jag vill. Inget uppmuntrande direkt...


Lite
AFFande fick pigga upp mig innan sängen kallade.

2 kommentarer:

Margaretha sa...

Kollade din efitdag. Såg trevligt ut. Du måste bo i Skåne eftersom snön håller på att smälta där. Här uppe i mellansverige hoppas vi varje dag att den ska göra det.

Nej jag gillar inte heller Pernilla W.

Annika sa...

hej kollar in din EFIT-dag, välkommen in till mig

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...