söndag, januari 31, 2010

Extra EFIT.

Igår var det mer snö än jag kan minnas mig sett sen jag var 4-5 år gammal så kameran hölls alltid nära. Då passade jag på att köra en EFIT eftersom jag missat en del sådana....

Klockan 11, medans Peter var ute och skottade, började jag så smått samla ork att resa mig härifrån:


Klockan 12 förevigade jag ett lustigt resultat av kombinationen stark vind + mycket snö. Det syns inte helt perfekt här men kanten på snövallen var verkligen jätteskarp.


Det vore ju fasen om batteriet i kameran skulle lägga av just när jag skulle fotografera ett häftigt vintermotiv, så det blev att leta upp laddaren kl 13.


Klockan 14 kollade jag av mobiltelefonen för första gången på länge och fick ta del av en kompis nyfixade gaddning.


Kl 15 förevigade jag resultatet av vad som skulle bli "ett lätt snöfall". Jojo, allt är ju relativt.


Timmen senare var jag på väg ur bilen för dagens sista ärende. Mössa på!


Väl hemma igen kl 17 högg jag in på det lockande fruktfatet.


Back to 1993! Ungefär. Vid 18-snåret tog vi varsin San Fransisco.


Dags för middag kl 19.


Efter middagen ordnade jag drinkpåfyllning till Peter. Jag själv som vanligen inte dricker starksprit ö h t avstod. Det blev mer vin istället ;-)


Klockan nio försökte vi övertyga denne trötte kille om att sänggående var en god idé.


Klockan 22: en barnfri stund med ostbricka, sällskapsspel och mys.


Efter att ha fått pisk i Geni ville Peter inte spela mer utan bara slöa. Då var klockan 23 och jag gav upp och slängde mig i bingen....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin du är i hatten!

Ha det gott Jennie från Tina i Malmö

Anna-I kampen mot min 6årings caner sa...

jag är nykterist, nu mera, men jag testade i ungdomen såklart o san fransisco är ju så goda, sög i mig 4 på 1 timma sen stängde puben :-( hahaha ( lät som värsta alkisen nu, därav min nykterhet men så är det ej ;-))

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...