onsdag, januari 27, 2010

Det måste vara rekord.

Åtminstone detta århundrade kan jag inte minnas att vintern behållt sitt grepp så länge som nu. Det vita sen förra snöfallsperioden har inte försvunnit och idag kom det påfyllning.

Jag gillar snö. Visst kan det bli en del praktiska bekymmer, till exempel i trafiken, men jag gillar snö ändå. Riktig hederlig vinter.

Fast jag får erkänna att jag skrattade inte direkt när jag var på väg hem på kustvägen efter att ha hämtat Simon, jag körde då mot vindriktningen och det var bara vitt och åter vitt framför vindrutan. Jag tror inte så mycket snö kom uppifrån utan det var mest redan fallen snö som blåste runt. Fotot nedan ger en aning om hur det såg ut, men i verkligheten var det dubbelt upp. Minst.




Lite ofrivillig humor stod Vägverket för idag, när jag gick in via en länk som sa Såhär ser det ut i trafiken just nu såg det ut såhär:

1 kommentar:

Cecilia sa...

Det var riktigt roligt med vägverkets hemsida :D

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...