torsdag, mars 19, 2009

Fan vad alla tjatar!

Våren hit och våren dit. Vad katten är det som är så underbart med våren?

*Solen skiner och det är ljusare = det avslöjas hur skitiga fönstren är och hur dammigt det är överallt.
*Det är förvisso ofta hyfsat varmt på dagen men kallt morgon och kväll = klädproblem.
*Man förväntas vilja vara utomhus vareviga sekund, annars måste man ha en rejält bra ursäkt som att man är döende eller nåt.
*Pollensäsongen börjar = snuva, kliande ögon och medicinberoende.
* Det börjar hända grejer i trädgården = dags att börja rensa ogräs och annat aptrist.

Dessutom ska man vara så attans glad och pigg och genomlycklig för det är ju VÅR för jösse namn. Andra människor kanske funkar som så att hela deras sinnestämning förändras så fort temperaturen kryper upp över 5-6 grader plus, men inte jag. I gengäld njuter jag på hösten när alla andra klagar ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, det kunde varit jag som skrev det där :-))

Kram Janeth

-Maria N- sa...

Hehe. Exakt! Fast idag är ordningen återställd. Snöslask, och inte en människa är ute :D

Anonym sa...

Tyst med dig. Jag njuter av ALLA årstider jag, ja kanske inte den igår när jag gick hem från jobbet då himlen öppnade sig och jag bara hade en tjocktröja för det är ju VÅR!!!!!!!!!!!!!!

Johanna sa...

Jag håller delvis med dig. Det du nämner är verkligen vårens alla nackdelar. Pressen att man MÅSTE vara ute konstant, allt trist husjobb, gräspollen (till sommaren)...

Fördelen är att man slipper bylsa på ungar overaller och vantar, som de ibland vägrar ha på sig. Det känns inte lika motigt att gå ut. Barnen aktiveras lättare när man bara kan släppa ut dem i trädgården...

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...