måndag, mars 23, 2009

EFIT måndag 23 mars.

Så var det EFIT igen då. Denna gång startar det hela klockan 5 med omklädnad och iordninggörande i köket för att inte väcka männen i mitt liv mer än nödvändigt.


Klockan 6 närmar jag mig jobbet.


Klockan är 7 och jag blir varse att det behövs städas lite bland bråten. Igen.


Frukost på min avdelning klockan 8. Skaran utökades med några barn till innan måltiden var över.


Klockan är 9 och jag jobbar stenhårt! Eller.... jag spanar in bilen jag vill köpa. En Mazda 2.


Klockan 10 tycker jag att vår ena vikarie är lite för styv i korken, undrar vem som lärt henne det ;-), så jag försöker plåga henne lite med kameran. Detta blev bästa fotot. Hmm....


Som vikariebokare är man sällan sysslolös. Nu klockan 11 fick jag mindre än ett dygn på mig för att få tag på 5 vikarier för 3 timmars jobb vardera. Hmm.....


Strax före 12 närmade sig regnet.


Klockan 13. Jag är hemma och tar mig lite tacosallad till lunch. Gott. Och enkelt när man har rester sedan dagen innan.


Sen var jag faktiskt tvungen att ta en liten eftermiddagslur.



Klockan 15 är det mitt egna öra jag fotograferar. Senaste hålet har nyss blivit av med läkörhänget och fått ett vanligt....


Jag är avgående tävlingskommitte i bowlingklubben men ännu har jag några uppgifter kvar. Som påsktävlingen t ex. Här är klockan 16 och jag förbereder protokollen.


Klockan 17 kramas jag med min kompis :-)-


Febern gick nog upp och ner på Simon under dagen. Vid 18-snåret var han rätt slö.


Klockan 19 betyder 2½ men.


Slösurfning klockan 20.


Och skvallerblaska klockan 21.


Sista fotot, klockan 22. Härom veckan köpte jag en ny lampa som stilmässigt passar bra i vardagsrummet. Men vi har inget bra ställe att ställa den. Jag grubblar vidare, men såhär ser den ut:


Efter detta händer inte mycket..... Mer TV antagligen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej..

kikar in din efit dag :)
Kul att få se.

Hoppas det löste sig med vikarier.

Ha de gott.
kram

Anonym sa...

Har varit inne och kikat på din dag.

Kram

Dammråttan sa...

Tack för titten på din dag. Snygg lampa!

Anonym sa...

Fin dag, upp tidigt och jättegod Tacosallad. mums.
fin efitdag..

// Helen

Anonym sa...

Hej!
Kikar in din efit-dag. Fin lampa, en sån har vi oxå, fast vit :).
ha det bra!
Ewe

Anonym sa...

Kul att se din dag =)

Anonym sa...

Kikar in på Din efit-dag.. Fullt upp, ser jag. Hoppas Simons feber har gett med sig.

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...