lördag, augusti 16, 2008

För mycket fritid?

Undrar om den som kom på poängräkningen i tennis hade det....

Alltså tennis måste vara en bra sport för även den som inte är jätteinsatt, alla är ju inte intresserade av sport ö h t.... konstiga typer.... Poängräkningen är hyfsat enkel att följa, och man förstår liksom att det inte är bra att slå bollen i nät eller utanför linjerna, typ sådär....

Men, den som kom på den där poängräkningen måste ha haft för mycket fritid. Jag kan slå vad om att snubben (såklart det var en snubbe) kom på det medans han väntade på polarna på lokala puben en lördag eller nåt. Varför 15, 30, 40 o.s.v? Fördel och tillbaka till 40 och hela den radängan? Varför inte 1, 2, 3, 4.... först till 4 men vinst med minst 2 poäng. Hur kommer man på 15, 30, 40? Varför inte 17, 39 och 51? Eller, whattheheck, 11, 34 och 43?

Nåväl, som tur är så slipper Aspelin och Johansson klura på den i eftermiddag. De kan koncentrera sig på att, tja, inte slå bollen i nät och hålla den innanför linjerna. Själv fattar jag inte hur man lyckas träffa bollfan ö h t.....

Och Ara blev av med sitt brottningsbrons. Shit happens, det kan det vara värt. Jag förebrår inte honom för det han gjorde. Protesten skedde i affekt och det kanske inte är det sätt han hade valt om han hunnit tänka mer och lugna ner sig. Men jag förstår honom... Bra att han följer sitt hjärta, på goda grunder, det är mer värt än ett litet brons till i medaljstatistiken.

Och så måste jag få delge er ett citat från kommentatorerna i handboll:
"Stundtals ser det ut så hela tiden".
Hmm..... Lysande!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och så fick jag förklaringen på varför det är så tyst från dig ;-)

-Maria N- sa...

*asg* Ja, tennis är ett parallellt universum. Heldumt. Fast jag tror inte snbben satt och väntade på att polarna skulle dyka upp. Han måste ha varit ensam kvarglömd efter stängning och grundligt berusad.

"Stundtals ser det ut så hela tiden"
???
Klockrent! :D

Anonym sa...

Du e så jäkla cool, får jag vara din vän igen?

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...