söndag, maj 25, 2008

Man får vara nöjd för det lilla.

Ryssland bidrag igår var inte bland mina absoluta favoriter men absolut på den övre halvan, och av de lugna låtarna var nog denna bäst. Och med tanke på att den dåliga fjortispopen från Grekland låg i topp i början dessutom så får jag vara ganska nöjd med gårdagen ändå. Sveriges placering är överraskande låg, men det är bara att inse... resten av Europa delar inte vår smak. Vi fick inte ens så höga poäng av de nordiska kompisarna.

Jag läste nånstanns att Charlotte sagt att hon inte är det minsta ledsen. Men se det tror jag att hon är, nåt annat vore väldigt anmärkningsvärt. Klart man är ledsen när man slutar bland de sista fast man varit bland de absolut favorittippade inte bara i det egna landet utan även i många andra. Det är helt OK, och inget fel i att erkänna det...

Björn Gustavssons röstlämnande har diskuterats en hel del. Många tycker att han skämde ut Sverige eftersom ingen annan än vi fattade att det var på skämt, ingen annan tyckte det var kul. Men vadå då? So what om ingen annan fattar? Tävlingen går inte ut på att framstå som bäst, smartast och/eller roligast under röstlämnandet, så det rör mig ganska lite i ryggen om inte resten av Europa fattade att det var skoj. JAG tyckte det var kul Rocking Happy

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...