tisdag, maj 13, 2008

Foto-mix!

Liten fotomix då. Först veckans LinsBuS och temat är skylt. Jag har 2 skylt-foton:


Den första skylten finns lite varstanns där jag bor, men många bilförare verkar missförstå den och tro att det står att man måste köra i minst 30 km/h. Puckon! Den andra hittade jag på ÖB. Den är lite suddig men det står Just nu! Päron 2 för 15 kr. Dyra päron! SmileyCentral.comFast i själva verket var det faktiskt 2 askar med päron för 15 kr. Lite skillnad...

Sen kör jag på
Gurkiss veckotema som denna veckan är Min stad. Här är måndagens och tisdagens bilder:


2 syner som är vanliga i och runtom min stad. Knallgula rapsfält i norr och strand & hav i söder. Vi bor 5 minuters promenad från det sistnämnda.

Sen har vi
Tisdagstemat. Denna veckan är temat Baksida. Här är min baksida... nästan. Vårt hus baksida, en del av den. Den tråkigaste delen.

Jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på här. Kanske ta bort rabatten helt och så gräs där också? Och så ska då den där sandlådan som står lutad mot husväggen bort, syrran ska ha den.

Och till slut.... nåt jag VILL HA! En ögonbrynspiercing. En liten stav.


Och Fergie kan få visa att man faktiskt inte måste se "skanky" ut för att man har piercing i ögonbrynet. Så det så!

6 kommentarer:

♥ Pernill@ sa...

Smart att lägga alla tema i samma inlägg :-)
Super bra tolkningar !!

♥ Pernill@ sa...

Hi Hi så kom jag hit igen via linsbus :-)

♥ Pernill@ sa...

Ölands djurpark :-)

Här vajar rapsfälten också vackert gula !!!!!!!

Husbilen Credo sa...

Ja detta var ju bra Du har verkligen mixat tre teman till ett inlägg - snyggt alla tre - ha en fin kväll - SåLång

Anonym sa...

Härliga bilder *nickar*

Jag vill också ha hål i ögonbrynet.. Men det passar nog inte mig..

Ha det gött.
kram Gurkiss

Anonym sa...

Som så många skriver.. ett smart drag att lägga in allt i ett paket:-)
Här finns det svajande rapfält oxså runt omkring.. kanske bor vi inte så långt från varann. Skåne är ganska så stort med massor av gula fält och mycket skyltar och baksidor:-)
Ha de gott.. LinsBus och annat finns oxså hos mig och du har det vackra namnet Jennie precis som min dotter..
Tjingeling

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...