söndag, maj 25, 2008

EFIT söndag 25 maj.

Dags för EFIT igen. När dygnet 25 maj 2008 börjar befinner vi oss hos vännerna L och M i södra Småland för att bland annat följa ESC-finalen.


Runt midnatt kom ju slutresultatet: Ryssland vann!
Och med tanke på att Grekland ledde där ett tag
så var ju detta slutet helt OK -->





En timme senare hade vissa av oss tydligen fortfarande
ganska kul. Ser värdinnan L inte lite småröd ut? -->












Klockan var 2 och såhär såg diskbänken i köket ut-->
"Bäst att gå och lägga sig så man slipper se eländet" tänkte jag.










Sisådär klockan 7 väckte Simon mig för sjuttiotrettonde gången. Han hade rullat runt och gnytt halva natten -->








Klockan var 8, och skulle jag sagt att jag var pigg så hade jag ljugit ganska rejält om man säger så -->










Vid 9-snåret var Simon uppe och hjälpte (???) L med morgonbestyren i köket.










Klockan 10. Diskbänken var lite lättare att hitta nu än för 8 timmar sedan -->










Frukost kl 11. Det står på Coca-Colan nåt om att det är en del av en aktiv vardag. Vi översatte raskt till "Coca Cola är en del av en nyttig frukost ihop med färskpotatissallad och Turkisk peppar" -->





Klockan 12 lämnade vi vårt tillfälliga hem för att bege oss i riktning mot vårt permanenta -->
Klockan 13 satt vi också i bilen men kamerans batterier samarbetade inte så det blev inget foto då.









Klockan 14 var vi snart hemma och denna bilden blev lite vitsig då, tyckte jag alltså... -->









En timme senare möts jag av denna trista syn här
hemma -->











Klockan 16. Borta bra men hemma bäst, det ska bli skönt att
få sova i min egen säng -->









Här var klockan 17 och vi gick till mina föräldrar för att äta
Mors Dag-middag.










Mat-dags klockan 18 -->











Klockan var här 19 och kusinerna åt glass -->









Strax före 20: sista rycket i bollsparkandet!








Klockan 21. Dessa små söta färskpotatisar ska ingå i morgondagens lunch.









Klockan 22 uppdaterade jag mig om läget på nätet -->

Sen var denna EFIT-dagen slut. Och jag med, HELT slut.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kikar in från EFIT-sidan :)

Anonym sa...

Hej! Tittar in på din trevliga efit dag! =)

Anonym sa...

Du ser ut att ha haft en rätt bra dag tycker jag.

Jag missade EFIT helt och kom på det först när jag såg din kommentar i min blogg *ler*

Nu laddar jag för att köra en egen imorgon (om jag kommer ihåg det...)

Anonym sa...

Landar här på min lilla EFIT-runda och tar del av din trevliga dag!

Anonym sa...

Fina bilder. :)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...