måndag, maj 12, 2008

EFIT 12 maj 2008


Så, dags för min första EFIT på detta plejset.

Dagen började kl 8 då jag vaknade. Av mig själv. Sovmorgon! SmileyCentral.com Jag fick ringa Simons förskola och berätta att han kommer senare. Vanligtvis lämnas han till frukost kl 8.


Kl 9 fick jag till slut väcka Simon, jag hade en tid att passa. Ja nånstanns på den här suddiga bilden finns min son.


Klockan 10 befann jag mig på en skola som inte är mitt ordnarie arbetsställe men det tillhör mitt jobb, så att säga. Ett foto taget genom fönsterrutan fick det bli.


Klockan 11 var jag upptagen, nästa foto togs halv tolv. Oändliga rapsfält passerar jag på väg mellan hemmet och arbetsplatsen.


Klockan är 12, solen skiner och solglasögonen åker på.


Kl 13 lyssnar jag på den nyanlända skivan SmileyCentral.com med upptagningen från Du kan sjunga gospel-konserten i Malmö där jag var med. Jag var med i höstas med, men då gjorde de ingen inspelning. Denna gången gjorde de alltså det, och det är jättekul att ha.


Vissa blommor går hädan på nolltid, vissa vägrar dö. Dessa gula snittblommorna har jag haft i flera veckor och de senaste 5-6 dagarna har de inte ens haft nåt vatten men de är lika fina för det. Klockan 14.


Promenad klockan 15. SmileyCentral.com


Simon-hämtning på förskolan kl 16. Här säger han hejdå till en av sina "fröknar".


Lite mer promenad kl 17. Eller snarare rastning av myrorna i brallan... SmileyCentral.com


Åsså blev klockan 18 och jag tog itu med regnvattentunnan, den är nu tömd på vatten och behöver göras ren. Tyvärr räckte det inte med vanliga slangen, det krävs högtryckstvätt till det. Så jag får på´t i morgon igen. Jag fick i alla fall en högst ofrivillig och väldigt kall dusch idag när munstycket plötsligt hoppade av slangen.... Mrs wet t-shirt, eller nåt. Men inget foto på det inte. SÅ kul ska ni inte ha det... SmileyCentral.com


19 å klåck. Slösurfning.


Klockan är åtta. Sängdags för Simon. Jag kastar ut den gamla bilstolen ur Svea (min bil dårå) och sätter in denna nya. Skönt med en som bara används med vanliga bältet, lättare att ta i och ur.


Klockan 21 är det dags för CSI.


En timme senare avnjuter jag livets vatten, a.k.a Pepsi Max.


Kl 23. Chips och dipa. FY MIG! SmileyCentral.com


Efter det återstod bara att säga SmileyCentral.com

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att se din dag som vanligt!

Anonym sa...

KUL att få se din dag :)

Klart att du får vara med i VeckoTeman. Det är bara att fota :)

ha det gött.
kram

Anonym sa...

Titter innom din Efit :) Jeg er ganske ny på dette, så det er kjekt å se seg litt rundt :) Ta gjerne en tur innom min! :)

http://www.linnjones.com/wordpress/

Jennie sa...

Tack för att ni hälsade på tjejer.

Gurkiss, tack för det ;) Nu har jag fotat...

Linn, jag besöker dig aldeles strax!

Anonym sa...

Kikar litegranna.. hände en hel del ändå denna dag.

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...