måndag, december 31, 2012

Bokslut och så...

... ska man ju göra på årets sista dag. Men nä, jag orkar inte. Det har varit för mycket jobbigheter nu i slutet, med Kajsas död som det sämsta av de sämsta och droppen som fick årsbägaren att rinna över åt det mörka hållet, för att jag riktigt ska fixa att tänka på de positivare saker som trots allt också hänt under 2012. Kanske kommer det sen... men inte nu. Nu ser jag framåt i stället. 

Nyårslöften avger jag inga. Men jag sätter upp målsättningar. Ett mål är såklart att fixa andra halvan av min utbildning också, och så småningom kunna få min legitimation. Ett annat mål är ett återanvänt sådant: målvikt. Det målet fanns ju för 2012 också, och jag var på ohyggligt god väg när året startade. Men sen har det vänt åt fel håll, och jag är längre från målet idag än jag var förra nyårsafton. Men jag SKA dit, så är det bara.

Mål för bloggen då? Hmmm... bli bättre på att göra EFIT på rätt dag? Jo det ska jag nog försöka med. Jag har ju i år inte satt ribban så högt, om man säger.

2013 års första blogginlägg lär bli ett litet utbildande sådant för att få vissa män (sneglar snett åt höger här på mannen som nyss passerade sovrumsdörren) att förstå varför vi kvinnor (eller okej, JAG då) kan behöva så lång tid på oss att bli färdiga inför en fest jämfört med karlarna. Om inte det vanliga nyårsfirande-inlägget hinner före.

Bloggåret 2012 däremot avslutar med några foton av blandad art. 
Med önskan om ett gott nytt 2013!
Hos mormor och morfar 28 december

Lite snö har vi ändå haft i år - 9 december

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...