söndag, november 25, 2012

Skadeglädje är den enda sanna glädjen!

Eller okej, det är att ta i. Så tycker jag egentligen inte, jag ville bara ha en rubrik som skulle locka er att läsa så att mitt ego blev tillfredsställt. Att få bekräftelse i form av anonyma besökssiffror på sin blogg är viktigt har jag förstått, det är ju så ens människovärde och "popularitet" graderas. Verkar det som...

I alla fall, ibland har jag svårt att låta bli att känna den där skadeglädjen. Ibland har jag svårt att låta bli att säga "Vad var det jag sa?". Idag är en sån dag.

För några veckor sedan påminnde jag herr fönsterputsare om att det inte finns sådär himla många möjliga fönsterputsardagar kvar innan 1 advent. "Det är inte lönt för de hinner bli smutsiga igen innan dess" blev svaret då. OK. 

Förra helgen skulle han göra det, men det blev inget av med det "för jag ville inte riskera att störa dig när du behövde vila". Hmmm, OK igen. 

I fredags påminnde jag återigen om att det brinner lite i knutarna. "Jag gör det imorgon (lördag) efter bowlingen" blev svaret. Jag menade att det kommer han inte alls att göra eftersom klockan kommer att hinna bli för mycket innan han sätter igång, men neeeejdå det var aldeles galet sagt av mig för det var goda tider. OK. 

Blev det några fönster putsade igår? Nope. "Jag har hela dagen imorgon (söndag) på mig" sa han. Min invändning att det då såklart kommer att regna då eftersom det sen saknas alternativa dagar att göra det på, lagen om allts jävlighet ni vet, bemöttes med "det ska det inte alls göra, men OM det gör det får jag ju putsa ändå". Och vad är det för väder idag? Moahahaha! Regn OCH blåst.

Herr fönsterputsare tyckte jag såg sådär fånigt lycklig ut när jag kom hem från min bowlingmatch och undrade om jag vunnit på lotto. Nejdå, jag försöker bara låta bli att säga "Vad var det jag sa?" :-D

På tal om advent har jag ett jätteproblem. Megastort. Jag har två idéer om hur adventsljuslådan eller -fatet ska se ut i år och jag kan bara inte bestämma mig för vilken jag ska ta. Jo jag skulle ju förståss kunna göra båda två, men de passar bara in i köket och sådär himla stort kök har jag inte att det behövs två såna. Åh dessa i-landsproblem...

1 kommentar:

Joline sa...

Hihi, jag kan inte låta bli att småle ;)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...