onsdag, mars 31, 2010

Luften har gått ur mig...

... 2 gånger på några dagar nu. Först besked om en väns svåra cancerdiagnos, sen nyheten om en kompis systers självmord. Ingen av dem tillhörde mina allra närmaste anhöriga, men vi har ändock haft en relation till varandra i många år och ja... luften gick ur mig... Jag känner mig maktlös. Tom. Mörk...

Tur då att det finns glädjeämnen i livet också trots allt. Denna soliga eftermiddag försöker jag fokusera på dessa glädjeämnen. Som t ex att jag lyckats hitta 2 par jeans som passar mig både på längden och bredden! Det är baske mig nåt unikt. Och jag gläds åt att min onda hals med tillhörande feber tillfrisknat rekordsnabbt. Jag gläds även åt att Simon haft en trevlig utflykt med fritis, trots en del regn. Och inte minst åt att han omges med så engagerade pedagoger och att han verkligen får det stöd han behöver i skolan.


Imorgon är det Skärtorsdag. Det blir ingen resa till Blåkulla för min del, det blir en hemmadag med Simon istället. Lite vila och lite frisk luft tänkte jag mig. Kanske en liten promenad eller så...


Simon och jag önskar er en Glad Påsk!

1 kommentar:

Mamman på väg sa...

Mig också.
Men han är fin din pojke... Det är nästan så man kan tänka sig att andas in, så fin är han. Glad påsk!!

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...