söndag, augusti 16, 2009

Snart skolstart!

Ja både för mig och Simon.
Hans förskoleklass börjar på onsdag. Men redan i fredags började han på fritis så onsdagen blir nog inte så omvälvande. Det är samma lokaler och samma vuxna, och samma rutiner vid hämtning och lämning. Själva förskoleklassens verksamhet lär han smälta in i succesivt. Men det känns lite skumt, det måste jag erkänna. Och fast det kändes jättebra när jag var med honom där i torsdags så var det jobbigt att lämna honom på fredagsmorgonen. Givetvis hade det gått jättebra och Peter fick bara positiva rapporter när han hämtade honom. Men jag är som jag är, det går inte att göra nåt åt. Blödig till tusen...

Nu ska han i alla fall lära sig engelska har han bestämt. För han har hört att engelska lär man sig i skolan, och nu går han ju i skolan tycker han! Vi får väl lära honom lite fler ord och fraser här hemma, ta vara på hans intresse...

Min skola börjar nästa tisdag. Kombinerat med jobbet ska jag läsa Lyssnandets pedagogik på Lärarhögskolan, 15 poäng. Ungefär en dag i veckan avsätts för studierna, en del av dessa inne på skolan, och jag ser fram emot det. Dels var det ju 12½ år sedan jag avslutade min utbildning och lite förnyad kunskap är aldrig fel, och dels känns det som ett skönt avbrott från jobbet att plugga en dag/vecka. Som det ser ut nu ligger studiedagen de flesta veckorna på onsdagen, aldeles perfekt ju...

Veckan som gått har jag jobbat halva och varit ledig halva. Ganska lagom det också. Och igår var det kräftskiva. Himla skoj. Och en av gästerna råkade vara från samma håla som jag och i ungefär samma ålder, och vi umgicks i ungefär samma kretsar i ungdomens dagar. Så vi hade en del att pladdra om. Hoppas vi inte tråkade ut de andra ;-)

Simon hade kul i alla fall:
Denna dåren också.....

1 kommentar:

T sa...

Vad kul att du skall plugga igen, alltid nyttigt med ny input. Lycka till. :)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...