söndag, december 07, 2008

När andra ljuset brinner...


... gör arbetslusten likaså. Brinner alltså. Idag har vi, och i synnerhet jag då *tycker till*, varit flitiga och städat rejält här hemma.
Och nu på kvällen har jag gjort 1½ sort julgodis av 3. Jag har gjort färdigt rischokladen och rullat romkulorna som sen ska få choklad på sig. Tredje sorten som ska göras är knäcken.



Medans jag stod och gjorde julgodis så gick männen i mitt liv igenom julens mat-inköpslista. Den lille varianten jublade när den store berättade att vi skulle köpa revben. Jippi!

4 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

Alltså, jag gillar verkligen din adventsljusstake. Så otroligt läckert arrangemang.Jättesnyggt, tycker jag. Ville bara säga det. :)

Jennie sa...

Thanx häxan :-) Den är resultatet av ett infall när jag inte hittade det jag sökte efter, men jag gillar den jag också....

Anonym sa...

Ojoj, vad den lille varianten ser ut att ha växt!!!

/Janeth

Jennie sa...

Janeth. Det har han! *rensar bort för kortbyxor ur byrån*

Hur stor är lilltjejen numera?

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...