måndag, juni 09, 2008

Vän av ordning...

....har kanske uppmärksammat att jag inte deltagit i fotoutmaningarna föregående vecka, förrutom en försenad EFIT då. Det har helt enkelt varit för mycket på gång. Men denna veckan är jag nog med.
Gurkiss veckotema denna veckan är Plast.
Veckans
LinsBuS-tema är Slut.

Denna veckan blir lite.... knasig... Idag tas det tester på alla barnen på Simons förskola eftersom resistenta bakterier har påvisats hos några barn. Sen är det hemmavistelse för alla tills provsvaren är klara vilket betyder att Peter får vara hemma med tillfällig föräldrapenning för vård av förhoppningsvis friskt barn. Fast, inget ont som inte har nåt gott med sig, nu får han extra tid att lägga sista handen vid trädecket eller storarbeta i trädgården. Tycker jag då....

Fast samtalsämnet numer ett när jag lämnade Simon på förskolan i morse var att det brunnit. Förvisso "bara" en lekstuga som brunnit ner, men det kunde gått mer illa än så om det velat sig illa. Barnen var uppspelta och fascinerade över de förkolnade resterna på gården. Vi vuxna var väl inte lika uppspelta.... Gissningen om att det är ett "bus" från nån ung variant av homo sapiens känns inte så far out. När jag var barn så bestod minsann busen av att palla äpplen eller tjuvringa på dörrar, nu verkar "busen" bestå i att bränna ner och slå sönder saker. Skrämmande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man SKA ha mycket damm bakom bokhyllor. Det står i lagen. Svea rikes lag. Paragraf 3, tror jag.

Jennie sa...

Kajsa, vad skönt att höra!

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...