fredag, maj 23, 2008

Finaldags...

.. i ESC imorgon alltså. Och efter att ha landat lite är jag beredd att avge mina omdömen.

BÄST i finalen enligt mig:
Azerbaijan (så ska det tydligen stavas nu för tiden?). En bra låt, rejäl refräng, två bra sångare och en lagom spektakulär scenshow.
Georgien. Lite Martika meets T.aT.u. En stark refräng, bra sångerska och fredsbudskapet klarar sig från att bli smörigt.
Island. Det är inte min musikstil egentligen, men jag blir glad av detta. Både av låten och av att se dem. Lite Fame fast bättre.

SÄMST i finalen enligt mig:
Tyskland. Det kan hända att låten är OK, men hur ska man orka ens prova att höra det när de sjunger så infernaliskt falskt?
Portugal. Så tråkigt att klockorna stannar.
Spanien. Jag antar att det ska vara roligt men det går liksom inte fram..

Vem TROR jag vinner?
Jo, Ukraina eller Kroatien. Och så Bosnien Herzigovina som outsider.

Vilken placering får Sverige?
Jag gissar på.... en femteplats.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja jag kan inte ens avlägga en gissning för det enda bidrag som jag hört är Sveriges. Jag planerar alltid att jag ska se finalen, men antingen så glömmer jag det eller så har jag inte tålamod att lyssna på alla låtar. ;)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...