torsdag, maj 22, 2008

The båtten is nådd?

Ja det trodde jag i tisdags efter den första av årets semifinaler i ESC. Falskare än de där tjejerna från Tyskland som försökte sjunga stämsång, men som istället fick alla hår på armarna att resa sig av skräck, kan man bara inte sjunga! Trodde jag..... idag bevisades det att jag hade fel. Man KAN sjunga falskare än så. Jag tackar Tjeckien för den upplysningen....

Och så gick då Sverige till final, det var välan tur det. Nog för att jag och Lotta kan festa nästan oavsett omständigheterna
Free Smiley Face Courtesy of www.FreeSmileys.org men lite hade nog luften gått ur tillställningen på lördag utan nåt för oss patrioter att hejja på.

Annars var väl den största överraskningen för mig att inte Maltas vodka-låt gick vidare. Inte mig emot, det enda som var bra med det bidraget var hennes utseende, men jag trodde den skulle ta sig vidare.

Mina favoriter ikväll var Georgien, lite blandning av T.a.T.u och Martikas gamla låt Toy Soldier, Turkiet som lät som en hybrid mellan Green Day och Manic Street Preachers och definitivt inte turkiska, och så Islands låt som jag blev lite glad av.... Sen kommer nog Hero faktiskt, jag tror inte jag säger det bara för att jag är svensk men nog är den en av de bästa.

Nu börjar uppladdningen inför lördagen. Men jag ser nog mer fram emot att få träffa Lotta med bihang än själva meloditävlingen. Den är mer en ursäkt för att ses MSN Smileys

Und nau, dags för sängen. Godnatt!http://planetsmilies.net/tired-sleeping-smiley-17401.gif

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...