torsdag, mars 05, 2020

Man ska inte tro på allt man läser på Internet.

Men vissa saker ser jag ingen anledning att betvivla och ifrågasätta. Som t ex att varje år skadas ca 40.000 amerikaner av toaletter. Det låter fullständigt rimligt, inte sant? Tyvärr så fick jag inte mer specifik info än så, så jag är fortfarande ovetandes om HUR de skadas av de där toaletterna vilket såklart får min fantasi att skena på ett sätt som inte känns helt normalt. Även nattetid kan jag klura på olika scenarios där människor fastnar med ändan i skithussitsen,  tappar tronen på tårna när de ska installera den, tappar mobiltelefonen i dasset och halkar så de slår huvudet när de ska rädda nallen från att drunkna o s v. Ju mer jag tänker på det desto mer i underkant känns antalet 40.000.

På tal om nallar ... Jag har även läst om något som heter Phantom Vibration Syndrome. Det innebär att man upplever att ens mobiltelefon vibrerar fast den inte gör det. Runt hälften av alla mobiltelefonanvändare påstås ha upplevt syndromet och vanligast är att man gör det med en intervall av ungefär 2 veckor. Här känns kanske antalet tvärtom i överkant, men fenomenet som sådant låter som en fullt rimlig del av vårt moderna samhälle. Det finns t o m rekommendationer för behandling av syndromet, bl a att man ska bära lösare kläder så att telefonen inte ligger mot huden samt att byta ringsignal då och då och stänga av vibrationerna så mycket man bara kan för att inte dessa specifika ljud ska få en känslomässig laddning. Man rekommenderas även att ha en kompis eller annan som förstår situationen som "buddy" eller sponsor för att kunna underlätta vid den abstinens som kan uppstå. Jajemen.

Jag hoppas att ni alla slipper bli en del av ovanstående statistik.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...