torsdag, februari 18, 2016

Jäkla fjäderfä!

Nånstanns i vår trädgård har en ny fågel bosatt sig, alternativt är på besök (hellre det). Jag vet inte hur den ser ut eller vad den heter, men jag vet hur den låter. Tyvärr. Den låter precis likadant som vår telefonsignal när luren ligger i andra änden av huset och man själv är i ett sömndrucket tillstånd. Eftersom det händer ibland att sonen får gå hem från skolan för att han mår dåligt kändes det viktigt att svara, men... det var alltså ingen som ringt. Hade det inte varit för fjäderfät hade jag kunnat fortsätta sova, något jag behövt så väl så väl. Tji fick jag. Jag såg  på klockan att hon var fem över 8 så det hade knappt varit möjligt för sonen att hinna börja må dåligt ens...

Jag lyckas faktiskt somna om till slut igen men väcks åter efter en liten stund. Jag hinner muttra en del fula ord om det bevingade djuret innan jag inser att det faktiskt är telefonen på riktigt denna gången. Eftersom jag tagit med mig telefonen in i sovrummet behövde jag inte gå nånstanns dock... för att se att det är ett sånt där utländskt nummer jag absolut INTE vill svara på.

Behöver jag säga att jag varken älskar fåglar eller telefoner idag?
Nej, iPhonen räknas inte! Det är ingen telefon, det är en bärbar kompis!







Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...