torsdag, december 31, 2015

Lite besviken är jag allt.

Ingen har saknat lucka 24??!! 

Nänä då. Det blev ju jul ändå, trots allt. Det har inte minst märkts i kylskåpet. Herreminje vilken massa mat! Varenda gång tycker vi att vi minskar ner det ytterligare för att inte få så mycket rester, och varenda gång är kylen ändå proppfull långt efteråt. Men men, inget kastas. Icke. En del av laxen gjorde jag laxtårta på och tog med till päronen i söndags, kvarbliven julskinka har Peter ätit på längden och på tvären på olika sätt, sillen håller ett tag till, prinskorven åt sonen upp redan på juldagen, mannen har ätit ris a la Malta tills det sprutat ur öronen på honom, jag har gjort gratäng på mitt vego-skinkalternativ o s v. Det som blir svårast att äta upp är nog det som finns kvar av julgodiset, tro det eller ej. Twixen är dock slut ;-) 

Julafton avlöpte smidigt, trevligt och avslappnat. Och länge ;-) Jag tror aldrig vi kommit i säng så sent nån gång efter julfirandet förr, vilket kändes lite extra när jag steg upp kl 6 för att gå på julotta. Men jag gjorde't!


Ja sen firade vi då jul igen, i liten omfattning, några dagar senare hemma hos mamma och pappa. Då hade dock tomten tröttnat på oss och Kalle Anka tagit semester så dem fick vi klara oss utan.

Nu vankas nyårsfirande och det är väl dags att summera året som gått. Men det orkar jag inte, inte just nu i alla fall. Men under veckan som gått har jag i alla fall lyckats få i ringen i näsan igen efter att hålet krympt av det tidigare smycket...
... och dessutom bytt ögonbrynspiercingen mot en några millimeter kortare som passar bättre.
Jag har gjort potatis-rosor för första gången...
vilket var lite pilligt och knixigt men jag antar att övning ger färdighet.
Jag har också under veckan som gått blivit grymt besviken över en klänning jag beställt. Den jag tidigare fått hem var lite i tightaste laget och nästa storlek var slutsåld men kom in igen lille julafton. Jag beställde, var glad över att få hem den innan nyårsafton... och så var den jättestor! Inte kunde man tro att det skulle skilja en storlek, snarare 2-3. Så, den får skickas tillbaka och jag får satsa på att krympa lite så den mindre klänningen passar så småningom. För snygg är den! När den passar...

Låt se, vad har mer hänt? Jo vi har hälsat på svärfar på sitt nya boende, vilket lugnat sonen som varit väldigt bekymrad för sin farfar, och samtidigt träffat svägerskan med make för första gången på (alltför) länge. Jag har också hunnit ha en riktigt riktigt dålig dag, helt off, som till större delen spenderades i sängen helt utan energi i både kropp och knopp. Det fina i kråksången är dock dels att det bara blev en sådan dag, att jag inte fastnade i det, och dels att det skedde en dag vi hade exakt noll planer ändå. Ni ser, jag fortsätter öva på att hitta det positiva i tillvaron :-)

Bloggen och jag önskar er alla ett gott slut på 2015 
och ett fint 2016!




Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...