onsdag, december 02, 2015

SVTs julkalender...

... har jag inte sett än. Jag har sett att tittarna "rasar" som vanligt, det hör väl till, och jag försöker att inte ha förutfattade meningar när jag imorron troligen kollar ikapp. Jag gillade verkligen Barna Hedenhös förra året, i mina ögon den bästa kalendern på länge, sonen likaså. Han har inte heller sett årets, tycker jag den är bra ska jag nog försöka sälja in den till honom.

Min egen bloggadventskalender fortsätter här.

Lucka 2: Julmusik - ert bästa tips?

Jag har lite problem med musiken inför julen. Det finns ju en hel del godingar som har en mängd år på nacken och som utgör stommen i spellistan. Men jag vill variera och förnya lite, och där kör jag fast. Det finns liksom en gräns för hur många olika varianter av samma klassiska låtar man vill höra, och när det gäller nyare julmusik hittar jag inte så mycket. Jag behöver således hjälp. Främst söker jag lite upptempo-låtar, rockigt eller poppigt eller hiphop-igt eller så... Sarah Dawn Finers senaste julskiva (där inte allt är så juligt dock) innehåller t ex en del fina låtar men de är av den lugnare sorten. Stämningsfullt och så som bakgrundsmusik till julaftonsmiddagen men kanske inget som livar upp en julfest. Jag hade lite hopp om Yohios julalbum som släpptes härom dagen, men nej...

Ett av få nyare bidrag som jag hittat och gillar är denna med Kelly Clarkson från hennes julskiva från 2013. Riktigt bra!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...