tisdag, december 01, 2015

Blogg-adventskalender.

Nej jag har inte fått storhetsvansinne och tror att jag är så superintressant att alla såhär innan jul vill se 24 aspekter av Jennie. Men jag försöker utmana min hjärna, och mina tangenttryckarfingrar, lite och har bestämt mig för att jag minsann ska blogga varje dag fram till och med julafton. Och jag bollar vidare ämnet eller frågan till er som läser och som själva bloggar, kanske hänger ni på?
(Skriv då gärna en kommentar med er bloggadress så kikar jag in)

Då kör vi.

Lucka 1: Vad är syftet med ert bloggande?

En del har bloggandet som sitt yrke. En del är oerhört bekräftelsekåta och jagar både kommentarer och visningar in absurdum. En del använder bloggen som en form av dagbok som är öppen för en inbjuden mindre skara. En del delar med sig av vad som händer i sitt och barnens liv till t ex avlägsna släktingar. En del har sin blogg som en sorts digitalt fotoalbum. Och så vidare.

Jag? Jag använder bloggen på flera olika sätt. Ofta för att ventilera helt enkelt, för att skriva av mig. Jag har alltid formulerat känslor och åsikter bättre i skrift än i tal t ex. Sedan så givetvis är det kul att ni läser, och ännu mer kul om ni gillar det ni läser, annars hade jag lika gärna kunnat skriva i ett word-dokument eller ha en stängd blogg. Såklart. Men antalet visningar är långt ifrån primärt. Ibland använder jag den för att visa t ex foton eller filmer jag vill förmedla. Ibland har jag helt enkelt så himla goda idéer att jag bara måste ge alla chansen att ta del av dem ;-) Med andra ord är det ganska blandat.

Jag har valt att ha en öppen blogg där vem som helst kan läsa vilket givetvis påverkar innehållet en del, det finns gränser för hur mycket jag t ex lämnar ut mig själv och i synnerhet andra. Jag skriver inget här som inte är OK för alla att veta, det vore dumt. Däremot har jag delvis begränsat möjligheten att skriva kommentarer efter att ha fått min beskärda del av det näthat som tyvärr blivit en negativ följd av vårt allt mer utbredda cyber-liv.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...