måndag, december 21, 2015

Nämen?

Bloggade jag inte igår? Tänk det hade jag absolut för mig. Men nähä!

Vad hände igår då? Låt mig tänka.

 Jo make och son var på bio på eftermiddagen och såg nya Star Wars-rullen. Båda verkade fullt nöjda när de kom hem och jag fick genomlida en efterföljande middag med ingående diskussioner om vad som hänt i filmen. "Låt maten tysta mun" är inget grabbarna anammade, om man så säger...

Något annat som hände var att jag glömde lägga in sillen, trots att det stod klart och tydligt på min veckoplanering.

Och just det, jag rensade bland mina kläder. Igen. Jag har som sagt massor av kläder men sällan något att ha på mig, hur konstigt det än låter. Och jag har ju rensat många gånger förr, senast för inte alls länge sedan, men har nog varit för mesig. Sådant som jag inte känner "detta hade jag haft på mig om det varit rätt storlek" för lär jag inte använda när/om jag får plats i det framöver heller, så allt sådant åkte bort. 5 kassar lämnades till insamling denna gången, och då har jag ändå några sänglådor kvar att gå igenom.

Lucka 20: jullekar.
Man blir aldrig för gammal för att leka, aldrig någonsinn. Här får ni några tips på gamla svenska hederliga traditionella jullekar:

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...