lördag, december 19, 2015

Julen var i farozonen...

... såhär mindre än en vecka före julafton. Stora TVn, i TV-rummet alltså, fungerade inte! Eller, antingen TVn eller ViaSat-boxen eller hemmabiosystemslådan hade någon vajsing så det gick inte att se på TV. Plötsligt igår kväll dog det och i förmiddags fungerade det fortfarande inte. Jag såg framför mig hur hela familjen fick ligga i vår säng och kolla på Kalle Anka. Kanske rätt mysigt förvisso, men lite bökigt att dricka glögg under tiden.

Men, nu är julen räddad! Fixarmaken löste biffen, nu fungerar det som det ska igen och vi alla kan pusta ut.

Lucka 19: julklappsinslagning.

Jag har faktiskt frångått en tradition, nämligen den att börja slå in julklapparna på lille julaftons kväll och sen hålla på halva natten. Jag köper verkligen inte så himla mycket julklappar men det känns så när de ska slås in. Men nu har jag alltså frångått traditionen och börjat slå in redan idag. Jag är faktiskt t o m nästan färdig, det är bara ett par som ska kompletteras med en sista grej.

Man kan ju ibland komma undan inslagningen då vissa affärer fortfarande kan göra det åt en, och på en del köpcentrum t ex kan man anlita ungdomar från nån idrottsklubb eller så att göra det. Men jag vill själv. Kan fälv! Även om alla paket inte blir så värst vackra. Det är kul att försöka forma paketen så det ser ut som något helt annat än det egentligen är, typ att få en bok att se ut som en boll ;-) men sådant orkar jag inte bry mig så mycket om i år. Bara lite... Jag har inte heller något färgtema på paketen som vissa har. Inga namn nämnda...

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...