måndag, december 21, 2015

Jag vill inte häda...

... och tror att Gud har humor. Tror även att han kan ha överseende med det lilla politiska budskapet som vävs in. Här har ni, såhär några dagar före julafton, självaste julevangeliet. Fast i en lite annorlunda variant...

På tal om något helt annat så har jag varit hos frissan idag. Jag frågade hur mycket på håret som egentligen var slitet, hon visade, och jag hörde mig plötsligt säga att hon skulle ta ungefär dubbelt så mycket plus klippa upp det rejält. Så nu har jag inget hår! Eller jo, det har jag absolut. Det hade hunnit bli riktigt långt, och min kalufs är rejält tjock varvid uppklippning verkligen behövs för att det inte ska bli för tungt och trist. Så även efteråt har jag gott om hår kvar ;-) Det tar bara ett tag efter varje ordentlig klippning att vänja sig. Och att lära sig att det bara behövs halva mängden schampoo :-D

 Efter besöket hos frissan mötte jag upp grabbarna för de sista julmatsinköpen (ja så var det tänkt, men givetvis glömdes något bort ändå). Bl a köpte jag ljus blockchoklad som behövdes till sista sortens chokladtryffel. Trodde jag! Men, jag hade helt fel för mig. Så plötsligt stod jag här hemma med en massa choklad över, hemska öde, och måste bara för det göra ännu mer godis (jag vet, man kan spara chokladen till senare tillfälle men då går väl någon bara och skåpäter). Så imorron tänkte jag testa att göra Twix. Rapport kommer, oavsett resultat.

Simon uttryckte förresten något idag som jag aldrig trodde jag skulle få höra: "Mamma, nu får du sluta baka!" Men jag bakade faktiskt inte, jag gjorde godis (en ny omgång nougattryffel eftersom den första blev god men ful). Det är något helt annat det. Minsann.

Idag var det da'n före da'n före da'n före dopparedagen, och därmed dags för näst näst näst sista luckan.

Lucka 21: torr humor från Systembolaget. 

Yepp, torr humor är min sorts humor. Passande nog delade en vän med sig av denna idag på facebook:








Oh, snap!!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...