fredag, december 18, 2015

Lucka 17 - historien om den bruna filten.

Jo det var ju så att vi köpte en ny soffa till TV-rummet för ett tag sedan. Det var ju också så att jag visste att jag har en brun fint filt, ingen sån billig fleecegrej utan en riktig härlig sak i bomull, som hade suttit (eller legat) som en smäck i den soffan. Det var dock även så att jag inte kunde hitta den. Filten alltså. Jag letade överallt, ja nästan i alla fall, och svor och suckade och letade sedan lite till. Till slut fick jag ge upp. Filten var puts väck! Helmysko! 

Igår skulle jag gå igenom mina grejer på jobbet för att se om det var något jag borde plocka hem. Snälla kollegan hade samlat ihop mina utspridda pinaler i en låda och där hittade jag bl a mitt ena par regnbyxor (och det kan man absolut behöva en skånsk vinter), men även... den bruna filten! Jamen just det ja! Den hade jag ju när jag gestaltade troll på föräldramötet i våras *tar mig för pannan*

Slutet gott, allting gott! 

Och på tal om gott. Det blev inget större fel på smaken på den halvt misslyckade nougattryffeln. Det estetiska resultatet lämnar en del att önska, men hey man kan ju blunda när man äter!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...