onsdag, december 23, 2015

Kors i taket!

En EFIT! Och  på rätt dag! Det var som tusan!

Ja nu var det ju ett tag sedan senast så det kanske är på sin plats med en liten påminnelse om vad EFIT egentligen är. Jo det står för Ett Foto I Timmen, och vill man göra det "på riktigt" så kikar man in HÄR och ser vilka dagar som är aktuella, länkar till sin blogg eller hemsida där fotona ligger och kikar in övriga deltagares dagar.

Så, da'n före da'n kommer lucka 23: EFIT lille julafton 2015.

Jättepigg? Njäe....

Klädd och klar för att ge mig iväg på några ärenden.

Årets julklapp från arbetsgivaren avhämtad.

Kompletteringsshopping da'n före da'n.

Hemkommen med bl a lite blomster.

Twixen jag gjorde igår avsmakades. Ja tack!

En del av den vegetariska julmaten är klar.

Johanssons frestelse in the making!

Se'n var jag tvungen att vila skallen en stund.

Juliga quornfärsbollar också klara!

Middagsdags. Ugnsstekt kyckling med knaprigt skinn
är toppen tycker Simon.

En timme före stängningsdags i närmsta affär märkte
jag att "nån" ätit upp den rökta korven. Iväg för att köpa ny!

Dags att ta det lugnt en stund igen.

Twix-receptet läggs upp på bloggen.
Och nu är klockan 23 och vad jag gör förstår ni ju, jag EFITar.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...