fredag, december 11, 2015

Jomenvisst, typiskt.

Imorron är det tänkt att jag och Peter ska på första rock-giget sedan i somras, Corroded spelar i Malmö, och ikväll bråkar min mage med mig. Med min vanliga otur känns det som att det rent ut sagt skiter sig imorron... men, ännu finns lite hopp.

Vet ni inte vem Corroded är? Inte ens att Yohios pappa är en av de före detta medlemmarna? ;-) OK, men denna låten känner ni kanske igen?



Nej det är nog ingen magsjuka på gång, det känns inte på det sättet, utan min mage kan flippa lite då och då. Jodå, jag har tänkt kolla upp saken men det blir liksom inte av... Någon gång så. Någon gång. Men det passar ändå fint att det inte är någon bakning eller nåt julgodisskapande inplanerat i helgen, i stället ska det målas. Väggarna samt dörrkarmarna i hall och TV-rum ska få sig en omgång med penseln. Och jag ska putsa typ sjuttonhundra glas, känns det som i alla fall. Nu lyckades förvisso Peter flytta på vitrinskåpet utan att ta ut några glas därifrån men någon gång behövs hyllorna ändå torkas och glasen fräschas upp så det är väl lika bra att ta det nu när vi ändå är där och rotar. Grattis till våra kommande julfirande gäster som kanske kan få riktigt rena och fina glas att dricka ur :-D

Och på tal om jul så har jag idag fått fatt i en mistel som ska hängas upp på strategiskt ställe. Jösses vad här ska pussas!! <3 p="">

I bloggadventskalenderns 11:e lucka finns detta:

Sonens första simborgarmärke! Han är mäkta stolt. Jag också :-) Till slut satt den! Så nu måste vi börja gå till badhuset då och då så han inte tappar bort det han lärt sig, och jag som verkligen älskar att visa mig i badkläder (och näck i duschen) - not! Men men, ibland får man bita ihop... 



Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...