lördag, december 12, 2015

Det är trevligt att lära sig nya saker ibland.

Men idag misslyckades jag med det. Jag skulle för första gången testa lösögonfransar. Det gick icke! Jag lyckades inte hålla dem stilla på rätt ställe länge nog för dem att fästa, trots flera försök. Ska det vara på det viset?

Nåja, skam den som ger sig. På't igen! En annan dag. Jag kanske i alla fall kan få dit dem såpass att jag kan se om det ö h t är värt besväret och pillet.

Och nu till något helt annat. Adventskalendern fortsätter.
I lucka nr 12: nybakat utan att baka - flipp eller flopp?

Jag bakade ju lussekatter härom dagen, och gjorde hälften klara och frös in hälften ogräddade. Utan att ha någon aning om resultatet. Idag testade jag... tinade bullarna i rumstemperatur, efter en timme ungefär såg jag att de började jäsa lite, efter ytterligare en timme åkte de in i ugnen. En kort stund senare: Voila! - nybakade bullar på 2 h utan minsta kladd och degande. Och de blev hur bra som helst. Inte alls torra. Så: flipp!!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...