tisdag, juli 01, 2014

Sju...

... arbetsdagar kvar till sommarens semesterledighet.

Idag jobb 9-15 följt av glass och poolbad med sonen, det skulle jag stå ut med att bli van vid. Om det inte vore för att det blivit för lite i lön då ;-)

Det var en gång för sisådär 12-14 år sedan eller så 5 ofrivilligt barnlösa tjejer utspridda över Sveriges sydligaste halva som bildade en gemenskap på Internet. En gemenskap som sedan spred sig till världen utanför cyberspace, det så kallade "verkliga livet"... Vi dryftade det mesta som hade med barnlängtan att göra men även mycket annat. När första barnet bland oss till slut var på väg hade vi i vårt lilla gäng bokat in oss på en stughelg i norra Skåne, den blivande mamman valde i slutänden att inte delta av känslomässiga skäl och jag minns att jag själv gick på hormonbehandling och antagligen var en ännu större satkärring än vanligt ;-). Sedan dess har jag "bara" träffat dem en och en... Idag har 4 av oss barn, barn som har kommit till oss på olika sätt, och den femte har i stället ett liv utan barn men som till stor del kretsar kring fyrbenta familjemedlemmar i stället. En av dessa tjejer och hennes fina familj träffade jag igen i kväll, på genomresa ner mot kontinenten. Förvisso är mannen uppvuxen några få mil härifrån men de bor i en annan del av landet och vi hade inte ö h t lärt känna varandra om inte Internet funnits. Vi träffas inte ofta direkt, mycket p g a just geografin, men jag uppskattar de stunderna desto mer. Internet är good shit!

Något annat som är good shit: Pearl Jam. Jag ska erkänna att jag inte kan sjunga med i så himla många av deras låtar eller äger massa skivor med dem, men i princip allt jag hört har jag gillat och de är erkänt bra live. Stämningen förmedlas t o m genom videoklipp med dålig ljudkvalitet ;-) I lördags gästade de Stockholm och lyckades enligt rapporterna med konststycket att få bra ljud i Friends Arena, något alla andra gått bet på hittills. Där skulle man ju varit, såklart.

Nåt riktigt bra klipp från Stockholmsgiget har jag inte heller hittat, så ett 8 år gammalt får duga som substitut. Som sagt, good shit!


Och nu blir såklart saknaden efter en härlig konsert att se fram emot inte lättare direkt. Jag måste hitta nåt! Hjälp mig!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...