söndag, juli 06, 2014

"I år ska jag inte bränna mig!

I år ska jag ö h t inte bli röd!" Så sa jag kaxigt för ca en månad sedan och köpte duktigt dyra solskyddsprodukter. Idag blev en sån dag då det var läge för att plågsamt bättra på solbrännan, och jag skulle såklart in i badrummet för att hämta en sån där dyr produkt... Men se där var upptaget av någon som hade vissa naturlig behov så det blev ingen insmörjning då. Och inte senare heller. 

Någon timme senare visar det sig att solskyddsgrejerna inte gör så stor nytta på badrumshyllan. 


Dessutom har jag inte direkt befunnit mig i solbränneoptimala positioner de stunder jag varit ute så det är aningens ojämnt och vingt. Men, intentionen var god! Från början liksom...

Sonen har dock haft det jobbigare än jag idag. Efter bara en dryg timme på stranden med en kompis kom han hem med kraftig huvudvärk och illamående. En Panodil, vätska och lite mat senare mådde han rätt okej igen. Och sa att NU har han fattat varför vi tjatar så om att han ska dricka mer! Jo man kan ju hoppas... 

Han mådde som sagt bättre sen igen och har utnyttjat poolen flitigt under kvällen.


Igår skrev jag om potatis i foliepaket på grillen, och idag åt vi det igen. Denna gång dill- och citronvarianten. Himla gott! Jag tillagade också sockerärtor på samma sätt, rikligt med flingsalt och en liten klick smör på och så fem minuter på grillen... Perfekt! 

Förresten, en del av er läste kanske för ett tag sedan att vi äntligen efter ungefär hundra år kommit överens om vilken färg vi skulle måla huset. Att det ska bli ljusgult som det var från början. Men... hmm... nu ska det bli grått faktiskt! Eller nu och nu... Någon gång. Innan vi dör. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...