måndag, december 23, 2013

Jag har fått en julklapp.

Jag fick den av mig själv. Som tur är har den där mig själv bra smak ;-) 

Jag har sneglat på den hela veckan och nu fick jag den alltså. Toppen!

Mina egna julklappar till andra är i stort sett inslagna, eller de flesta är ju våra som i "mina och Peters". Den som är kvar att slå in, och delegerad till Peter, är den som är svårast att få till ett snyggt paket av. Vilken slump!

Traditioner är ju viktiga för folk såhär runt jul, och min kropp håller också hårt på sådant. Så nu har de ursnygga jättebekväma duckface-framkallande munsåren dykt upp och följer en megaförkylning i dess spår är allt som det brukar. Det känns tryggt...

Sonen är spänd inför morgondagen, åtminstone inför en viss del av morgondagen, den del som har med julklappar att göra. Jag är också spänd men av andra orsaker. Spänningen för min del består i frågan om hurvida min tryffelsmet ska stelna eller ej. Jag har testat en helt ny variant (vit fireball-tryffel) och en nygammal (mörk chokladtryffel med nougat i annorlunda variant) och än så länge ser det högst tveksamt ut. Jag får kanske hälla upp det i glas och kalla det för... julig chokladmousse?! 

Jag får väl passa på att önska alla (moahahaha) mina läsare en riktigt God och Fröjdefull Jul, utan en massa ofrivilliga måsten och i sällskap ni trivs och känner er trygga med. Vi ses på andra sidan :-)

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...