söndag, september 09, 2012

Ni vet på bio, när nån prasslar...

... med godispapper och chipspåsar och grejer? Ni vet hur fruktansvärt irriterande det är? Vill ni veta nåt som är ännu mer irriterande när man ska se på film? Jo, en 9-åring som inte hinner med i textningen och frågar kring precis ALLT som händer i filmen. Hela tiden! Förvisso får vi skylla oss själva som introducerat kultklassikerna Polisskolan för honom  ;-) men ändå...

Nåt annat som är irriterande är att ha kurslitteratur som jag inte kan kladda i som jag önskar eftersom böckerna efter avslutad utbildning tillhör arbetsplatsens personalbibliotek typ. Det får bli anteckningar på separat papper med sidhänvisningar och egna reflektioner, och bara enstaka små understrykningar i själva boken, fast min studieteknik inte riktigt är överens med det. Dock... det är inte så illa att jag hellre betalar böckerna själv :-D

Och så irriterande nummer 3: att studera till stor del på distans med Internet som viktigt arbetsredskap, och att då ha en uppkoppling som försvinner lite då och då.

Ja det är ett tufft liv jag lever. Tur att Pepsi Max finns!!!

1 kommentar:

Isabella sa...

När jag läste Lärarlyftet så antecknade jag hej vilt i böckerna och ingen har frågat efter dem så de har sin givna plats i det Åkerlundska hemmet och aldrig kommer de att flyttas till jobbet. :-)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...