tisdag, september 04, 2012

Skrivare/kopiatorer kan göra p-hus sällskap i helvetet...

... för min del. Jomen hur kul är det att först behöva bråka med en skrivare med PAPPERSMATNINGSSTOPP halva dagen, trots att inget fastnat papper synts... och sen skriva ut en 80 sidor lång publikation, dubbelsidigt för att spara på arbetsgivarens pengar och på miljön ;-), utan att märka i tid att den skrivs ut på hålat papper. Som lagts på fel håll i maskinen... Så efter att till slut ha upptäckt att anledningen till att jag inte fick nåt sammanhang i texten inte var att jag är helt dum i huvvet har nu pappren hål i båda sidorna och till slut i rätt ordning, på rätt håll, i min lilla pärm.

Min arbetsplats kallas ibland, och ofta på goda grunder, för Huset som Gud glömde. Och på så sätt passar väl den där skrivaren/faxen/kopiatorn in där. När den kom till oss för några år sedan hade den redan stått i skolans källare och samlat damm några år. Ja ni vet, det som inte är gott nog för skolan kan förskolan ta över. Ungefär... Vi bad servicekillen idag att skriva under en dödsdom för maskinen så att vi kunde få en ny omedelbums, men nej... Tydligen ska det gå att göra konstgjord andning några gånger ytterligare. OKrå...

Vad det är för spännande jag börjat läsa? Jo Uppföljning, utvärdering och utveckling i förskolan - pedagogisk dokumentation. En publikation från Skolverket. Den och boken Lyssnandets Pedagogik får stå för litteraturunderlaget nu i början innan min första leverans av kurslitteratur kommer. Mycket upprepningar av vad jag tidigare läst och arbetat med lär det bli, men förhoppningsvis kan jag ändå utvecklas lite till. Jag har ju hävdat att man aldrig blir fullärd som pedagog,  så nu är det väl upp till bevis!

Förresten, helt utan koppling till ämnet ovan får jag väl påpeka, så har alla nåt nytt att skylla på när de är lite såsiga dagen efter en fest. Skyll på glasen! Tydligen så blir man fullare om man dricker ur kurviga glas än raka. Det ni, lägg det på minnet!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...