lördag, november 12, 2011

Parrrti parrrti!

Som anställd inom den kommunala förskolan är man inte direkt bortskämd med gratisfester. Men, igår kväll efter en dags planering var det dags för en gemensam fest för "mitt" områdes förskolor. Ållrajt, alkoholen fick vi pröjsa lite för men resten stod skattebetalarna  (d v s bland annat vi själva) generöst för för.

Klädvalet är ju en sak för sig. Ni vet, vi som arbetar med de små ljuvliga liven ser ju sällan varandra "finklädda"  så jag tycker det är lite extra kul att gå på fest med kollegorna och se deras riktiga jag så att säga. Och för min del blev det väl en blandning av schoolgirl och rock chick. Checka in snygga Takida-linnet!



I början hade jag både denna genomskinliga topen och en skjorta på mig också men det kläddes av mer och mer efter hand ;-)



Väl på festen hamnade "min" förskola minsann i centrum av allt, såklart ;-) Här är en del av mina fina kollegor:



Och jag hade såklart allra bästa bordsgrannen, Sandra, och vi tog grejen med fjortisfoton på största allvar!


Här är två kollegor till:














Mat fick vi, tack och lov. Här är min förrätt resp. varmrätt:




Lite blandad fägring:
Nejdå, Oscar har inte skadat sig utan bara spillt ut lite dricka på sig.

Oscar körde med poledance...

... medan Sandra och mamma T valde en annan variant av dansande.

Natalie kunde också pluta!

Titta! Tungan blir inte alls lika blåröd av vinet som läpparna och tänderna. Vilken upptäckt!
Även trevliga kvällar når till slut sin ände... då sitter det fint med lite McBean och Cola light!


Sen är det ju så att det finns en morgondag också. Och morgondagen i detta fallet bestod av tidigt uppstigande p g a en bowlingmatch. När klockan ringde var jag såhääääääär pigg:
Men, det var värt det! Tack goa kollegor, både från min egen förskola och de andra, för en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...