söndag, november 06, 2011

EFIT lördag 5 november.



Eftersom jag inte gjorde nån EFIT lördags förra helgen, på rätt dag så att säga, gjorde jag en igår i stället. Och då stod en tripp till Tyskland på schemat.

Kl 7 ungefär körde vi på färjan som skulle ta oss söderut.
Kl 8 hade Simon redan huggt in på matsäcken. Revben är mums!
Och vid 9 fick jag nöja mig med en kopp te eftersom jag dels välte ut min medhavda proteinshake och varmchokladmaskinen dels var sönder *snyft*
 
Timmen senare hade jag kåk!
Kl 11 var det dags för mellanmål.
Strax före 12 var det dags att köra av färjan, skylten till trots ;)...
... och vi begav oss hit in för första shoppinganhalten: Viking Shop.
Vid 13-snåret var vi på Aldi, och jag hittade dessa förpackningar med fett, typ grisfett. Jag tyckte en enda sån var skitmycket, men faktum är att jag gått ner motsvarande ungefär HUNDRA såna paket. Etthundra! Örk.


Matdags igen kl 14. Mitt resesällskap åt korv, jag åt medhavd bönsallad.
Kl 15 hade Thomas storhandlat på Real...
... medans vi bara handlat liiiiiite.
Väl tillbaka i hamnen vid 16-snåret ville vi provsmaka lite vin på Bordershop. Men det fanns inga glas, och för den delen brukar provsmakningsglas vara aldeles för små. Såhär ska de se ut!
Kl 17 var färjan på väg in, och vi trötta och hungriga.
Buffé fick det bli, och jag gjorde mitt bästa för att få valuta för pengarna trots att jag inte äter allt det där dyra ;) Klockan är 18.
Kl 19 gjorde jag fortfarande mitt bästa för att få valuta för pengarna, och som tur är kunde jag få varm choklad på denna båten ;)
Kortspelet gick desto sämre på hemvägen. Här kl 20 ungefär.
Vid nio hittade Simon några Star Wars-kompisar :)
Ungefär kvart i tio var det dags att bege sig till bildäck och sedemera även av detsamma.
Vid 23 kollade jag snabbt läget på facebook innan ögonen gick helt i kors. Godnatt!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...