onsdag, oktober 12, 2011

Jag nappar: Top 5!

När Marlene lägger upp sin top 5 vill ju inte jag vara sämre. Så, here goes, detta lyssnar jag på mest och/eller gillar bäst f.t:

På plats 5 hade Set fire to the rain med Adele legat om jag hittat den "vanliga" versionen på Spotify, men jag hittar bara diverse dansversioner. Inte lika bra alls. Så istället landar Deadlock med Takida. En låt jag inte hört alls innan jag såg dem Live i augusti, men där och då fastnade jag.

Som god 4 hamnar The Howling med Within Temptation. Perfekt på både festen och gymet.

På plats 3 placerar jag Peter Johansson och Sofia Källgren med Come what may (från Moulin Rogue), mend en verkar inte finnas på youtube. Så det får bli herr Johansson med Too much love will kill you, från Champions of rock-turnen, i stället.

På plats 2 borde det mesta med Dead By April hamna. Det får symboliseras av låten Within my heart.

Och ettan... trrrrrrrrrrrumvirrrrrrvel... en annan Takida-låt. Trigger. Den går hett i bilen, flera gånger varje dag.

Yepp, mycket rock blev det. Jag kan väl gilla det mesta, men övervägande rock är vad som gäller. Och i perioder nästan enbart det.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...