fredag, januari 01, 2021

Det var evigheters evigheter sedan ...

 ... jag lyckades med en EFIT. Så länge sedan att ni säkert inte ens minns vad EFIT är? Jo det står för Ett Foto I Timmen, och HÄR kan man posta sin dag och även komma vidare till andras. Idag hände det så till slut, denna dag före nyårsafton. Förvisso postas den inte förrän nu, men den handlar åtminstone om rätt dag!

Jag vaknade vid 8-snåret och när jag insåg att jag inte skulle kunna somna om började jag slösurfa lite och hittade bl a denna som jag postat nån gång förr. 

Nyårsfirandet kom att ske delvis via Internet och när jag fortfarande var kvar i sängen utfördes ett litet genrep kan man säga. 
 

Några fyverkerier blev det inte här, men tomtebloss ville jag ha. Så när jag ändå var vaken och hyfsat alert passade jag på att införskaffa det, och det var bara jag och en kund till i affären då 👍. 

Väl hemma tog jag mig en paus medans sonen tömde diskmaskinen och började sedan förbereda dagens hushållssyssla: bullbak! 

Klockan ett var första steget av degskapandet klart... 

... och jag kunde ta en paus igen. 

Sen var det dags att bre på fyllningen i bullarna och då fick minsann sonen rycka in. Vill man äta får man baka! 

The end result! 

Sen blev jag grymt uttråkad i väntan på att det skulle bli dags att äta middag. 

Av middagen fick jag ny energi att leka lite med foto-appar.
Tydligen ska jag bli lik mamma när jag blir gammal.

Sen var det dags att klä sig för årets sista promenad! 

Snart hemma igen! En timme blev det. 

Lite chips och Pepsi Max med lime satt fint sen framför TVn. 

Lite nya Mozartkulor hade utlovats till nyårsfirandet. Så, here goes!

Fotmassage och sen TV fick avsluta kvällen innan vi sa Godnatt för
sista gången 2020. 

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...