söndag, mars 15, 2020

Ibland ska man bara låta lådan vara stängd.


Viasat Film Classic har nu ett tag visat Bond-film på Bond-film på Bond-film, vilket lett till att jag påmints om hur riktigt dåliga sådana filmer det finns! Det hade jag till stora delar förträngt och levt med nån uppfattning att Bond är rätt bra sådär över lag med kanske nån liten svacka här och där bara. Den uppfattningen har nu fått sig en rejäl törn. Jag skulle aldrig ha börjat titta känner jag nu. 


Idag såg jag en bit av en av filmerna med Pierce Brosnan i rollen som 007, och nu kan jag inte sluta tänka på hur det varit om nån av de andra Bond-herrarna spelat hans roll i Mamma Mia-filmerna 😂.



Hur är det annars med mig i dessa corona-tider då? Tja, det är väl rätt stukat och knackigt men inte p g a nåt virus utan det är det gamla vanliga som spökar. Virusläget är jag ganska o-stressad och sansad över, jag skulle vilja säga att jag tar det på allvar utan att bli hysterisk och överdriven, med inslag av dels irritation över folks ologiska beteende (inkl. deras inköp) och dels fascination över alla experter som plötsligt kryper fram ur sina hålor. Jag hade inte en aning om att halva landets befolkning var högt utbildade inom mikrobiologi! Men där ser man.

Om meme-skapare är ett jobb så måste i alla fall den branschen vara oerhört lukrativ för närvarande.


På tal om corona-hamstring ... Vi var bjudna på en väns 50-årsfest igår, men när det var dags att lämna besked om det så kände jag mig tvungen att säga nej med tanke på mitt mående de senaste månaderna. I stället hamnade vi på ett betydligt mindre och mer närliggande födelsedagsfirande av en annan vän, en som jag känt i sisådär 30 år och haft mycket kontakt med stora delar av hans familj. Det blev en hel del snack om våra eskapader i yngre dagar, och om personer som har passerat både in och ut ur våra liv. Man kan säga att det funnits några udda fåglar i vår närhet ... minst sagt. Det skulle förvisso inte förvåna om en del av dem å sin sida sitter och blir nostalgiska ibland och pratar om oss på ungefär samma sätt 😲. 

Nu undrar ni var kopplingen till corona-hamstringen blev av? Jo på kalasandet igår åts det köttfärssås med spagetti, d v s med två huvudingredienser som stått högt på hamstrarnas inköpslista! Ja tänk så jag kan knyta ihop det 😊.





Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...