söndag, november 26, 2017

3 dagar är inom felmarginalen, eller?

Det var EFIT-dag i tisdags. Trots påminnelse i telefonen föll det helt bort och blev av 
i fredags i stället. Men, 3 dygn är ju 10% av en månad och borde vara inom felmarginalen 
kan man tycka? Så här kommer 
Ett Foto I Timmen fredag 24 november
en av få dagar på sistone då det ö h t hänt nå't nämnvärt i mitt liv. Efter några riktigt 
tuffa veckor började det vända smått uppåt i början av veckan, annars hade denna fredag 
sett väldigt annorlunda ut.

Med rester av gårdagens smink fortfarande kvar mötte
jag mig själv i badrumsspegeln vid tiotiden. Pigg?
Näää...

Kl 11 såg jag att Ruzzle börjat julpynta!

Lite lunch kanske? Hönökaka
med tofuröra. 
En av sakerna på den kommande "att göra"-listan är
pepparkaksdeg. Här kollar jag lite recept (som sedan
görs om till animaliefritt) för att se vad som behöver handlas hem.

Sedan var det dags för inslagning av klapparna
till kvällens klapplek. Ty julfest med kollegorna
väntade!

Det tog några timmar, men till slut åkte gårdagens
smink bort.

Den eviga frågan: vad sjutton ska jag ha på mig???

Vet ni känslan när man äntligen bestämt sig
för kvällens klädsel och sen upptäcker att tröjan
inte är ren? Jag vet.

Håret fixat och nytt smink på plats.
Och ny klädsel bestämd i all hast, vilket resulterade
i att jag senare visade lite mer av klyftan
än jag tänkt. Ojsan.
Så drog julfesten igång, och vem kom då på besök
om inte självaste tomten?? Dock hade luften
gått ur honom... stackarn.

Julmust före advent är egentligen inte okej, men
nu var det ju faktiskt julfest. Kan väl inte jag hjälpa?
Gott var det....

Dags för kvällens träningspass, a k a klappleken.

Dessa två lyckades jag roffa åt mig ;) 

När jag ändå faktiskt var hyfsat fräsch och fixad
slog jag två flugor i en smäll, körde ner till sta'n efter julfesten och
mötte upp några kompisar.

Och jag bytte faktiskt till slut julmusten
mot lite vin. Utan att spilla på den vita duken.

Nu började det gå utför....

Vid tvåtiden tog jag inget foto, då blev jag
hämtad av maken.

Och timmen därefter var det natti natti!
The End!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...