onsdag, april 13, 2016

Tisdag 12 april.

Det dygnet har nyss avslutats. Det dygnet var det EFIT-dags. Det dygnet lyckades jag faktiskt ta ett foto varje timme. Storartat! Om jag får säga det själv (och det får jag eftersom detta är min blogg. Smidigt.).

Så här kommer Ett Foto I Timmen tisdag 12 april 2016.

Jag vaknade egentligen kvart över sju då sonen smällde igen ytterdörren efter sig och stack till skolan (typ 20 minuter för tidigt, knäppot). Men jag orkade baske mig inte stiga upp då utan låg kvar nån timme ytterligare och slumrade till då och då. Pigg och fräsch! Not...

Till slut orkade jag upp, skvätte vatten i ansiktet och satte på mig fejset för
att se lite levande ut.
Lite Ruzzle varje dag gör hjärnan glad! Fast just
denna gång förlorade jag :-(
Vid ett hade jag en date med sopkärlen. Livet är bra glamouröst ibland!
En timme senare kom den gula lilla bilen och lade diverse meddelanden
från diverse avsändare i vår låda. Idag var det bara maken som fick nåt dock.

Årets andra mjukglass blev det sedan! Inte lika god som den jag åt för en och en halv vecka sedan men alltså den gick ju att äta
och jag mådde inte dåligt eller så...
Klockan 16 var jag på Maxi. Och jag tog faktiskt en bild! Men nu när jag skulle överföra den från luren till datorn råkade jag 
radera den. Ooops!

På väg hem plockade jag ut en Bergman. En tvåhundring alltså.
Det kan vara bra att ha lite kontanter på sig.
Om man inte gråter över spilld mjölk men däremot trampar i den
får man byta strumpor, och tvingas se sina fula fötter.
Klockan sju var det dags att sätta sig i bilen igen. På väg mot
bowlinghallen kastade jag lite kartonger på återvinningscentralen.
Jag lovar! Bilen stod i princip still när jag tog bilden och jag var inte ute på själva vägen. Faktiskt!

Stilstudie av maken. Bowling är en mycket graciös sport!
Eller okej, det beror väl på vad man jämför med.

På väg hem gav jag Sune lite 95-oktanigt att dricka.

Hemnetknarkande. Sett det förrut?

Dags att tvätta av ansiktet igen och smörja in med kräm som ska
vara anti åldrande. F*n tro't.

Vid midnatt gjorde jag något oförlåtligt enligt
svennebananmoralen: drack vin ensam, mitt i veckan. Aj aj.
Och nu är klockan 01 och det är dags att sova. Ses en annan dag!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...