måndag, april 04, 2016

Man ska ha realistiska förväntningar.

Jag lyckades EFIT:a på rätt dag förra gången, då var det väl för mycket begärt att jag skulle 
pricka in senaste dagen i lördags också. Då hade jag för den delen inte kunnat ta foto alla 
timmar för jag löste mysterier minsann! Eller ett åtminstone. Eller vi löste det nästan i alla fall. 
Hade vi bara haft liiiite tid till så... eller haft liiite bättre luktsinne :-D 

Jag pratar om ett besök på Sherlocked i Malmö, där man inlåsta i ett rum har 60 minuter på 
sig att lösa ett mysterium för att på så sätt kunna ta sig ut ur rummet igen. Ett av våra tre lag 
klarade att ta sig ut ur sitt rum... jag antar att det rummet måste ha varit det lättaste :-D Mitt 
fina lag lekte detektiver och grävde i fallet kring Jack The Ripper.

Efter mysterielösandet återvände vi till Trelleholla för en eftermiddag/kväll med knytis och 
snack om det mesta i livet. En härlig lördag med härliga människor!

Fredagen gick inte heller av för hackor. Jag plockade fram energi jag egentligen inte hade 
och startade den med en promenad med mamma och pappa. Fortsatte efter lite vila till Malmö 
där jag först köpte välbehövliga skor och sedan hade date med maken. Daten bestod av mjukglassätande, inhandling av helgens färska blommor och sen ett besök på Systembolaget. 
Vi är några hejare på romantik!
Idag har min hälsa inte varit snäll mot mig så när sonen behövde ta en tripp till sjukhuset med 
en skadad tumme gav jag mitt kontrollbehov på nöten och lät maken sköta den biten själv. Jag 
hängde i stället som planerat på pappa för att kolla på Superettan-fotboll. Nån superfotboll 
blev det inte direkt, men en poäng åtminstone. 

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...