lördag, juli 25, 2015

Det är inte riktigt OK känner jag...

.... att semesterfirandet går ut över mitt bloggande. Men jag har ingen bra lösning på problemet för närvarande, Kanske till nästa år?

Jag har i alla fall nu haft semester i 2½ vecka. 1½ vecka återstår. Mindre än hälften. Hilfe!! Fast, vi har hunnit uppleva en hel del under denna tiden ändå, första veckan bara jag och Simon och därefter alla tre (minus i onsdags då maken jobbade). Jag hann t ex tvingas gå till tandläkaren. Akut. Till fel tandläkare eftersom min har semester, jag fick gå till hennes kollega i stället. Ni som känner mig vet vad jag tycker om tandläkare; att de måste vara födda sadister och egentligen inte borde få lön eftersom deras plågande ger dem sådan njutning. Ungefär. Jag var i alla fall så illa tvungen då en stor bit av en framtand gått av, och hade med mig Sandra och gudsonen Melvin som moraliskt stöd. Och tack vare dem, samt en tandläkare som är ovanligt mjuk för att vara sadist, så överlevde jag. Sen att sköterskan trodde jag var Melvins mormor/farmor (trots att Sandra var med och väl knappast ser ut att kunna vara min dotter men ganska uppenbart var Melvins mamma) fick jag liksom stå ut med ;-) 

När Peter till slut sedan gick på semester så åkte vi iväg en vecka. Första delstoppet var Bohuslän och västkusten, andra var Törebodatrakten kan man säga. Och lite av det vi var med om under den veckan var:
bergsklättring
båt-åkning
loppis-shopping
broöppning över Göta Kanal
blåbärsplockning
umgänge med vänner och familj
kvällspromenad
fotbad
matning av höns
klappning av katter och hundar
sällskapsspelande
bilåkning genom evighetslång skog
mördarsnigelspaning
undersökande av mystiskt föremål i havet
vandring i Arns fotspår
elektricitetsfelsökning
flugjakt

och en hel del till...
och mycket gott att äta och dricka...

Det är nu jag saknar en hemsida litegrann. Jag har byggt upp grunderna till en sådan flera gånger men inte haft ork och tid att fortsätta men en fördel där är fotoalbumen. Här nöjer jag mig med att lägga ut några collage denna gången. Mest för att skona er faktiskt :-D

Västkusten 1

Västkusten mat & dryck i urval ;)

Västkusten 2

Törebodatrakten 

Törebodatraktens mat & dryck i urval ;) 
 Vi kom hem igen i tisdags. Nu är det lördag. Är väskorna upp-packade? Nej! Jo, Simons är. Det gjorde han idag. Men alla andra? Förrutom matvarorna? Näpp! Det är ju så trååååååkigt. Men nu har vädrets makter sagt åt oss att hålla oss inne och fixa till saker och ting så det får vi väl göra. Snart. Om en stund. Jag ska bara...

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...