söndag, juli 26, 2015

Ära vare Gud i höjden.

Detta har jag gjort i slöjden.

Tanken var att det skulle städas i sovrum och tas omhand semesterpackningen och sådant idag. Eller egentligen, tanken var att det skulle gjorts igår men det blev inte så mycket med det nej. Så nytt försök idag var det tänkt. Och visst städar jag! Nej inte just nu (ni vill inte veta vad jag gör under tiden jag skriver detta) men, ni hajar. Fast det är inte resväskor och sovrum jag städar utan köksskåpen. Överskåpen ovanför kyl, frys och städskåp samt skåpet ovanför kaffekokaren. Att det är en väldans röra i dem skyller jag helt på att vårt kök saknar riktigt skafferi, då blir det sådär utan min/vår förskyllan. 

Nu har de skåpen i alla fall tömts och innehållet gåtts igenom och delvis rensats ut. Och det kan konstateras att vi behöver inte köpa sugrör på de närmsta tio åren ungefär, inte knäck- och bakformar heller, och att julen i år är räddad av en oöppnad pepparkakshusbyggsats jag glömt att jag köpt.

Jag hittade också ett fat som borde vara värt en förmögenhet. För det är jag som har gjort det! I slöjden på gissningsvis mellanstadiet. Mycket mycket välgjort, det syns att jag var perfektionist redan då :D Eller inte... Men OK, sitt sentimentala värde har det i alla fall så det får stanna kvar i huset. 


På tal om städning så borde jag bli bättre på sätt sätta etiketter på burkar och sånt. Jag tyckte idag att mandelmjölet såg ovanligt grovmalet ut och att mandelmjölsplättarna jag skulle testa för första gången smakade konstigare än förväntat. Vilket sedan fick sin förklaring: det var inte mandelmjöl utan skorpmjöl!!
Jag fick en god pannkaksbrunch ändå eftersom jag snabbt svängde ihop en beprövad variant av bara mjölk, ägg och fiberhusk och de blev goda som vanligt. Men nån annan dag ska jag prova de andra igen. MED mandelmjöl.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...